Государственное учреждение образования
 "Средняя школа № 2 г. Полоцка "

Сайт sch2.polotsk.edu.by зарегистрирован: "БелГИЭ" - № 122641, НИРУП "ИППС" - № 3141101795

 

РусскийБеларускiEnglish
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Главная
Проход по ссылкам навигации

Календарь новостей

<<Октябрь, 2018>>
пнвтсрчтптсбвс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Горячие новости

17.10.2018
Интерактивный информационный ресурс «POMOGUT.BY»

подробнее...

16.10.2018
Репетиционное тестирование

подробнее...

15.10.2018
Месячник обеспечения здоровых и безопасных условий труда и соблюдения требований законодательства об охране труда

подробнее...

12.10.2018
День матери

подробнее...

11.10.2018
Родительское собрание

подробнее...

Контактная информация

Адрес: г.Полоцк, ул.Школьная,4
Телефон:43-50-32
Электронная почта:pgossh2@mail.ru

 

Урок - знакомство

по английскому языку

в 3 классе  на тему

«Family» («Моя семья»)

 

Учитель английского языка

Пунько Алена Вячеславовна

 

Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся по теме «Семья».

 

Задачи:

1. образовательные:

- тренировать учащихся в лексике по теме «Семья»;

- практиковать в составлении монологического и диалогического  

  высказывания по структуре;

- тренировать в употреблении глагола have got по образцу

2. развивающие:

- развивать коммуникативные навыки;

3. воспитательные:

- воспитывать чувства уважения и доброжелательности к членам своей   

  семьи;

- развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку,

  речевому и культурному общению друг с другом.

 

Ход урока

1. Организационный момент.

Приветствие:

 Good morning, dear children

Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, good morning,

I’m glad to see you.

- Thank you, sit down, please.

Today, I will talk about our family and you will enjoy your time spending here.

 

2. Речевая зарядка.

How are you? How old are you?

What is your favorite number? What is your favorite colour?

 

3. Тренировка изученной лексики.

- Today we’ll revise some words.

Look  at the board, please. Repeat after me:  mother, father, sister, brother, granny, grandad

 

(Учитель перемешивает карточки, дети хором называют слова на английском)

Thank you, now I want to listen to everyone in English

I’ll show you the cards and translate into Russian “What is this?” please.

Good thank you.

Now answer my questions:

- Have  you got a family?

+ Yes, I have got

- Have you got a mother?

+ Yes, I have got

- Have you got a father?

+ Yes, I have got

- Have you got a sister?

+ Yes, I have got

- Have you got a brother?

+ Yes, I have got

Choose the correct translation: (ученики соединяют слова )

Мама         Mother

Father Папа        

Brother Брат

Granny Бабушка

Сестра Sister

Grandad Дедушка

        

4. Практика употребления глагола Have got в предложениях.

Употребите глагол have got

1.I … got a small family.

2.I…got a nice ball.

3.I …got a mother.

4.You …got a little brother.

5.I…  got a sister?

 

5. Работа в парах. Составление диалога

Make up a dialogue with your partner.

Теперь разделитесь по парам и расспросите друг друга о своей семье.

 

6. Физкультминутка.

- Now, let’s have a break. Do morning exercises.

- Who is eager to show the exercises?

- Stand up, stand still.

Hands up, hands down.

Hands on hips, sit down.

Stand up, hands to the sides.

Bend left, bend right,

Hands on hips, one, two, tree, hop.

One, two, three, stop. Stand still.

- Good, thank you. Sit down, please. Takeyourplaces. 7. Практика письма

 

7. Монолог.

Make up a story about your family.

My name is…

I have got a family.

My family is big/ small.

I have got a mother/ father.

I have got a brother/ sister .

 

8. Рефлексия.

Сегодня мы говорила о нашей семье. А теперь ответьте на вопросы.

Что я нового узнал?

Чему я научился?

 

9. Домашняя работа.

Нарисовать свою семью. Составить рассказ о своей семье.

 

10. Подведение итогов урока.

Thank you for your work. Your marks for today are excellent.

Урок английского языка

в 4 классе

на тему

«Семья Маугли»

 

Учитель английского языка

Магалинская

Александра Андреевна

 Тема урока: «Mowgli’s family»

Цель урока: введение новых лексических единиц по теме «Семья Маугли»

Сопутствующая цель: Закрепление ранее изученных лексических единиц, грамматических конструкций.

Практическая цель: формирование лексических и грамматических навыков говорения, развитие навыков диалогической речи учащихся.

Воспитательная цель:воспитание трудолюбия, усидчивости.

Образовательная цель: расширение кругозора учащихся.

Развивающая цель: развитие памяти, внимания, речи, мышления.

Оснащение урока: материалы презентации, картинки, доска.

 

№ этапа

Этап

Цель этапа

Содержание этапа

Режим работы

Время

Примечание

1

Начало урока. Речевая зарядка. Фонетическая зарядка

Введение в иноязычную атмосферу

Good morning children. How are you today? What’s the weather like today? Is it cold? Do you like such weather? What day is it today? What’s your favourite day?

Look at the board. Let’s revise letter o. Repeat after me… Read the words.

Ok. Good.

 

T-Cl

7

Работа с материалами презентации

2

Основной этап урока

Формирование навыков восприятия иноязычной речи на слух.

Today we are going to speak about Mowgli’s family. Open your books at page 52. First of all let’s read the words. Repeat after me: Mowgli, Shere Khan, a wolf-wolves, mother, father, wolf cubs, a cave, the jungle, brave, hungry, away, angry, call.

Now look at the board. Let’s read the words once again.

Ok. Look at the ex. 1b. Read the task. We’ll listen to the text and answer the question. Listentoit!

 

 

 

T-Cl

 

8

Работа с материалами презентации, с аудиоматериалами, с учебником

 

 

 

3

 

Формирование навыков чтения.

Now let’s read the text. After reading answer the question: What family has Mowgli got.

 

T-P

7

Работа с учебником.

4

Физкультминутка

Снятиеусталости, напряжения.

Good job, children, stand up, please. Let’s have a rest. Look at the board and do some exercises.

T-Cl

3

Зарядка с использованием материалов презентации.

 

5

 

Формирование навыков работы с текстом.

 

Now let’s do some tasks. Open your books at page 53 ex. 2 choose the correct word. Ok. Let’s do ex. 3 and 4. Make up sentences about the story characters.

 

T-Cl

10

Работа с учебником.

6

 

Формирование диалогических навыков говорения.

Работа в парах.

Good. Now let’s try to describe characters in pairs. Look at the board. Your task is to ask each other about your favourite characters from the text. I’ll show you how to do it.

P-P

8

Работасматериаламипрезентации.

7

Заключительный этап урока

Подведение итогов урока

Thankyou forwork. Now you can describe some characters’ from the tale. Do you like the tale? Ok, let’s write down your home task.

T-Cl

2

Домашнее задание записано на доске.

 

Урок  в 4 «А» классе

на тему

«Jobs» («Профессии»)

 

Учитель английского языка

Сулагаева Екатерина Анатольевна

 

Цели:

 - формирование и развитие лексико-грамматических навыков учащихся по теме “Jobs”;

 - развитие навыков аудирования и чтения с извлечением необходимой информации;

 - активизация навыков устной речи с использованием новых и изученных лексических     единиц;

 - развитие навыков вопросно-ответной работы.

 

Задачи:

-формировать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму;

-формировать грамматические навыки говорения;

-развивать стремление учащихся высказываться на английском языке.

 

Оснащение:

 доска, магнитная доска,  лексические карточки с названиями профессий, мультимедийный проектор, раздаточный материал, рисунки, картинки, карточки с ситуациями, грамматическая таблица.

 

 Ходурока

 

I. Организационныймомент (3 мин). Good  morning, boys and girls! How are you today? What’s the weather like today? What day is it today?

II. Речевая разминка (5 мин). Today we continue to speak about family.Have you got a mum? What’s her name? Have you gota dad? What’s his name? Have you got a granny? What’s her name? Have you got a grandad? What’s his name? Have you got a brother? What’s his name? Have you got an aunt? What’s her name? Have you got an uncle? What’s his name?

III. Проверка домашнего задания (3 мин).Let’scheckhometask: ex.5p. 33 (PB).

IV. Основной этап урока (29 мин).

Презентацияновыхлексическихединиц. Now look please at the blackboard. What can you see? What is the topic of our lesson today?

Repeat please after me.Read the words.

Фонетическаязарядка. Let’s do some phonetic drill.Read the transcription. Match with the pictures.

Work in groups.(налисточках)Match the words and the things.

Chant “Magic Fish”. PB ex.3 p. 34.

Look at the picture. Who can you see? Listen and point to the pictures.

What do you want to be?

Объяснение грамматического материала. Look! ThisisTina. What can she do?

sing      What’s her job? She’s a singer.

singerWe add the suffix –er to a verb to get a job word.

dance + er = dancer

swim + er =swimmer

WB ex.4a p.28. Do individually.

Work in pairs. (налисточках) Complete the sentences.

Физкультурнаяминутка. Let’s move a little bit.

Listening. PB. ex.5a p.35. Look at the pictures. This is Mike’s family. What are their jobs? What’s his job? He is a farmer.Listen and answer the question. What are their names?Work individually. PB ex.5b p.36.

  1. Speak to your classmate.

V. Hometask (2мин).PBp.33-34 ex.1(учить), p.37 ex. 7 (письменно).

Round-up (3мин). Let’s say the chant. Stick the job to the sun.

What’s your mum’s job? What’s your dad’s job?

 

Внеклассное мероприятие

по английскому языку

для 5-9 классов

HumourParty

  

Учителя английского языка

Проскурина А.А.

Магалинская А.А.

Цели мероприятия:

 

  • Активизация речемыслительной деятельности учащихся.
  • Формирование лексических, диалогических навыков говорения.
  • Формирование восприятия иноязычной речи на слух.

 

Образовательные задачи:

 

  • В ходе творческой, индивидуальной и групповой   работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам и расширить общий кругозор.

 

Развивающие задачи:

 

  • Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение.
  • Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
  • Развивать и тренировать внимание, память, мышление.

 

Воспитательные задачи:

 

  • Воспитывать уважение к культуре страны изучаемого языка.
  • Формирование уважительного отношения к собеседнику.

 

Оснащение:

 

  • материалы презентации,
  • раздаточные карточки,
  • наглядные материалы,
  • доска.

 

Ход мероприятия:

  1. Вступительное слово учителя. Сообщение темы и основных задач мероприятия.

 

Hello boys and girls! Good afternoon ladies and gentlemen! Today we are having a “Humour Party”. We are going to speak about English humour. Do you know at least something about English Humour? Any guesses? Ok, I see, so look at the slide! English humour is always called “subtle”, that means “not obvious or comprehensible, difficult to analyse.” Remember that, and we are going to continue…

 

  1. Основная часть мероприятия. Выполнение заданий, выступления учащихся.

Now we are going to watch a video about English humour. But before this I’ll give you cards with tasks. After watching this video you should say if the statements here are true or false. Let’s read these sentences. Now, watch the video and listen to the speaker!

So, it was easy to understand! And now tell me please what statements are true.

Ok! Good job. Look at the slide and check it once more!

 

In English language there are a lot of ways of expressing humour, the most common are: anecdotes, jokes, and limericks. Look at the slide here you’ll see a typical English joke. It’s quite interesting to watch your emotions after it.

What can you say about this sketch?

 

English people say jokes about everything: weather, parents and kids, family, animals, relationship, politics, education, sport, work and profession etc. So now we’ll watch more jokes! Try to translate and understand them!

 

Nice job. Now we’ll come to a very interesting point. We are going to say some British jokes.

 

That was wonderful. Now look at the slide to learn some more information about English humour. Your classmates have prepared English limericks. Listen and have fun.

 

  1. Заключительная часть мероприятия. Подведения итогов.

 

We have learned some interesting facts about English humour. Can you make some conclusions? Did you like the lesson? Did you like jokes and anecdotes? Do you think that humour helps us to learn English?

 

 Приложение

 

1.   “ My dad and I know everything in the world’’ said a small boy to his friend.

“OK. Where is Asia?” asked a friend.

“This question my dad knows!”

2. A woman took a taxi. It began to race along, missing trams, cars policemen, etc. The woman was frightened and said to the driver to be more careful.

 “Be careful!!! This is the first time I ride in a taxi” she said.

“All right,” answered the taxi-driver.” It’s the first time I ride in a taxi too!”

3. Man -   Why, boy, are you so short for your age?

       Boy – I’m so busy. I have no time to grow!!

  1. Mother – It is nine o’clock and you are not in bed! What will father say when he comes home?

        Henry – He’ll say: “Supper! Supper! What’s for supper?”

5. Mother – Well, my dear girl. Have you stopped crying?

         Girl – No, Ma, I haven’t. I am only resting.

6. There was an Old Man of Peru,

Who dreamt he was eating his shoe.

He awoke in the night

In a terrible fright

And found it was perfectly true!         

Однажды увидел чудак

Во сне, что он ест свой башмак

Он вмиг пробудился

И убедился, Что это действительно так.

7. There once was a man from Harare,

Who bought a brand new Ferrari.

Now the lion and  gnu

And the elephant too

Hide away when he goes on safari.     

Однажды африканец в Хараре

Купил себе новый «Феррари».

И теперь и лев и слоны

Все попрятались в кусты.

Так опустело сафари.

8-Why do you not finish your homework and come to watch TV?

- Because I do not understand it. It is too difficult.

-Why don't you ask your teacher to explain it?

- Because I do not like him.

-And why don't you like him?

-Because he always shouts at me.

-Why does he shout at you?

-Because I do not do my homework.

-Well, no wonder he shouts at you. Give me your book now. Let's try to do it together.

9Simon didn’t do his homework.

At the lesson his teacher Miss Clark asks him:

Miss Clark: Where’s your homework?

Simon: I couldn’t do it. There was too much noise at home.

Miss Clark: Noise? The whole evening? What kind of noise?

Simon: It was the TV. It was too loud. I couldn’t do my homework.

Miss Clark: Surely you could have asked them to turn the sound down?

Simon: No, Miss. There was no one else in the room.

 

A: Doctor, will I be able to play the piano after the operation?

B: Yes, of course!

A: Great! I never could before!

 

There was a Young Lady whose nose

Was so long that it reached to her toes;

     So she hired an Old Lady,

     Whose conduct was steady,

To carry that wonderful nose.

Жила-была леди, чей нос

До кончиков туфель дорос.

     Во время гулянья

     Специальная няня

Несла этот редкостный нос.

 

A jolly young fellow from Yuma

Told an elephant joke to a puma;

     Now his skeleton lies

     Beneath hot western skies -

The puma had no sense of huma.

Бравый парень из города Юма

Стал по шутке заигрывать с пумой.

     И теперь парня нет,

     Солнце сушит скелет –

В пумах нет и следа чувства юма.

Раздаточные карточки

 

  • English humour has no limits.

 

  • People in Britain say jokes only about weather.

 

  • People in Britain say jokes about everything.

 

  • English jokes are extremely emotional.

 

  • English humour is easy to understand.

 

  • English humour isn’t specific.

 

  • English humour is very specific.

 

  • English humour is difficult to understand.